boodschappen
Boodschappendienst

De Boodschappendienst is een activiteit om onze leden te helpen die het boodschappen doen echt niet zelf kunnen organiseren.
Het betreft dus alleen hulp met naar de supermarkt gaan en dus geen familiebezoek of ziekenhuisbezoek.

• De Boodschappendienst is er speciaal voor onze leden die moeilijk ter been zijn of voor noodgevallen bij ernstige ziekte of  bedlegerigheid. Indien nodig brengt de coördinator bij u een huisbezoek om zaken goed af te spreken.
  • Als men i.v.m. winterse omstandigheden niet zelf de boodschappen kan doen, mag men uiteraard daarvoor ook een beroep doen
    op de Boodschappendienst.
  • De Boodschappendienst gaat met u naar een winkel in Bladel, Reusel of Hapert. Indien er winkels in andere plaatsen gewenst worden, wordt het tarief gehanteerd zoals bij onze Vervoersdienst. De grens ligt altijd binnen een straal van 20 km.
  • Bij voorkeur gaat u zelf mee naar de winkel en beheert u zelf het geld of de pinpas. Indien dit niet mogelijk is zal de coördinator per situatie bekijken en beslissen.
  • De aanvraag om samen boodschappen te doen graag minimaal een dag (liefst eerder) van te voren aanvragen. Zodra er een definitieve vrijwilliger beschikbaar is wordt u terug gebeld.
  • Indien u een rollator moet meenemen kijkt de coördinator of er iemand met een auto beschikbaar is waar zowel de rollator als uw boodschappen in kunnen.

De Boodschappendienst rekent de volgende kosten:

• Binnen kerkdorp Bladel € 2,50
  • Naar Reusel of Hapert € 4,-
  • Andere dorpen tot 20 km € 0,35 per gereden kilometer.
  • Parkeergeld is altijd voor de opdrachtgever.
  • De verantwoordelijkheid voor een bekeuring ligt bij de chauffeur
  • Aan de vrijwilliger worden de gemaakte kosten betaald en hij/zij zorgt voor een betalingsbewijs.

Contactpersoon Boodschappendienst:

Miet van Steensel

maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.